آزادوار شهری به قدمت تاریخ

رضا مقامی"، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به پتانسیل موجود و تنوع اقلیمی در ایران، کشورمان را از کشورهایی دانست که می‌تواند در این بخش در جذب توریست موفق عمل کند.

وی با تاکید بر اینکه، مسئولان باید به طراحی برنامه‌های مناسب و متناسب با امکانات و توانمندیهای انسانی و جغرافیایی، به توسعه این صنعت در روستاهای کشورمان اقدام کنند، افزود: البته باید تمهیداتی اندیشیده شود که ورود توریست به روستاها باعث هضم و نابودی آداب و رسوم و فرهنگ روستایی نشود یا فرهنگ شهری که با محیط روستا تناسب ندارد، جایگزین آن نشود.

این کارشناس گفت: امروزه در دنیا، توریسم به مثابه یکی از سریعترین صنایع در حال رشد دنیا و ابزاری برای افزایش در‌آمد ملی کشورهای کمتر صنعتی‌شده شناخته شده است.

مقامی با بیان اینکه یکی از جذابترین جنبه‌های توریسم پایدار، توریسم روستایی است، تصریح کرد: امروزه این جنبه از صنعت توریسم مورد توجه بسیاری از کشور‌های کمتر توسعه‌یافته قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: از رهگذر ارتقاء سطح بهره‌وری در مناطق روستایی، ایجاد اشتغال، اصلاح توزیع در‌آمد، حفظ محیط روستا و فرهنگ بومی، جلب مشارکت مردم محلی و ارائه شیوه‌های مناسب برای منطبق ساختن باور‌ها و ارزشهای سنتی با شرایط امروزی، منافع روزافزونی را نصیب مناطق روستایی می‌سازد.

مقامی با بیان اینکه، امروزه سامان دادن به اوقات فراغت از اهداف اصلی زندگی اجتماعی و یکی از محورهای مهم در هر برنامه‌ریزی اجتماعی است که به صورت محلی، منطقه‌ای و ملی ترسیم می‌شود، تصریح کرد: توریسم و اکوتوریسم بخش مهمی از گذران عمر و اوقات فراغت بوده که با تحرکات جسمانی، نقل مکان و فعالیتهای ادراکی، با خلاقیت و تجربه جدید همراه است.

منبع: خبرگزاری ایسنا


نویسنده: داود ׀ تاریخ: پنج شنبه 23 تير 1390برچسب:توريسم, روستايي , توسعه, روستاها ,توريسم روستايي به توسعه روستاها مي‌انجامد, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

تمامی حقوق برای سایت روستای آزادوار محفوظ است. انتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است